Breaking News

Cara Masak Tauge

Cara Masak Tauge. Untuk mendapatkan tekstur tauge yang crunchy, anda cukup menumis sayur ini sebentar saja. Beri garam gula lada kaldu bubuk, masak sampai matang.

Bagaimana Menyiapkan Cara Masak Soto Ayam Pakai Bumbu from osv2099.blogspot.com

Rahsia nya jangan masukkan air, hanya goreng seketika sahaja, terus ditutup api. Masukkan tauco, kemudian aduk rata. Kali ini aku nak kongsikan 1 resipi yang memang aku selalu masak dari zaman muda aku.

Beri Garam Gula Lada Kaldu Bubuk, Masak Sampai Matang.

Masak hingga matang, kurang lebih selama 10 menit. Masukkan oncom, lalu aduk rata. Jangan terlalu lama memasak tauge.

Kekadang Teringin Nak Makan Taugeh Mentah Dengan Soto Ataupun Bihun Soto.

Terkadang kita tidak habis menggunakan tauge dalam sekali masak. Rahsia nya jangan masukkan air, hanya goreng seketika sahaja, terus ditutup api. Taugeh masak lemak, mat campur tauhu.

Caranya Mudah Je, Tiga Hari Semai Dah Boleh Tuai Hasilnya.

Malah taugehnya juga rangup,segar, manis, serta tahan lebih lama. Cara kedua yang bisa dilakukan untuk menyimpan tauge adalah memasukkan tauge ke dalam plastik bening berisi air. 65.192 resep tauge ala rumahan yang sederhana dan lezat dari komunitas memasak terbesar dunia!

Mungkin Ramai Dah Tahu Cara Tanam Tauge Memang Mudah Dari Kacang Hijau.

Saya belajar cara memasak sayuran taugeh ini dari kakak ipar saya memasak dengan sangat sedap dan taugeh yang kekal rangup. Cuma yang aku bengang kalau beli taugeh kat sini cepatlah sangat taugeh tu busuk. Tak kisah sangat pun kalau takde.

Cepat Berbau Dan Cepat Bertukar Colour.

Kalau nak tau caranya, boleh baca tip yang rasa kongsikan ini. Hari ni masak lewat dan lepas tu ada benda lain nak kena buat. Kali ini aku nak kongsikan 1 resipi yang memang aku selalu masak dari zaman muda aku.

About administrator

Check Also

Resep Sate Sapi Goreng

Resep Sate Sapi Goreng. Porsi 4 • waktu 0 jam, 45 menit. 5 buah cabe …

Leave a Reply

Your email address will not be published.